Articole

SFÂNTA EUHARISTIE – IZVOR DE MILOSTENIE

PROIECT  MISIONAR – FILANTROPIC 

  1. TITLUL PROIECTULUI DE EDUCATIE MISIONAR – FILANTROPICA

  SFÂNTA EUHARISTIE – IZVOR DE MILOSTENIE  

  1. INFORMAŢII DESPRE APLICANT

Denumirea parohiei si date de contact: Parohia Sfanta Treime Ghencea Adresa: Str. 13 Septembrie Nr 211, Sector 5, Bucureşti Tel: 021 317 30.75 Site:  www.sfantatreimeghencea.ro Numele preotului si date de contact: Gradincea Ion Tel. 0744.88.99.53, email  iongradincea@yahoo.it Numele profesorului de religie si date de contact: Achim Mihaela,  Scoala Gimnaziala Nr 280. Tel. 0749308147, email: ellaachim@yahoo.com Numele copiilor din grupa de cateheza si varsta acestora:

 

Nr crt

Numele si prenumele copiilor

Varsta

1

Chende Roman Andrei

7 ani

2

Danel Ioana Daria

7 ani

3

Sovar Alexandru

7 ani

4

Dosaru Maria

7 ani

5

Mesesan Razvan

7ani

6

Ursescu Ioan

7ani

7

Ababei Viviana

9 ani

8

Nicolescu Ana

10 ani

9

Patrascu Mihnea

10 ani

10

Magureanu Vlad

10 ani

11

Velcu Elena

9 ani

12

Ungureanu Maria

10 ani

13

Corlan Cristina

12 ani

14

Cuibus Paul

12 ani

15

Murarerescu Denisa

13 ani

16

Prodea Alexandra

13 ani

17

Rosca Monica

13 ani

18

Dragusin Gabriel

14 ani

19

Manucu Ovidiu

14 ani

20

Ciuca Ruxandra

14 ani

21

Calugareanu Daniela

14 ani

22

Marcu Lacramioara

14 ani

23

Andrei Gabriela

14 ani

24

Stoica Bianca

14 ani

25

Costea Alina

14 ani

  1. REZUMATUL PROIECTULUI

a)      Număr de elevi implicati 25 de elevi b)      Beneficiarii direcţi şi indirecţi: Lista grupurilor ţintă şi numărul estimat de beneficiari direcţi şi indirecţi.       Direct: 25 de copiii       Indirect: părinţii, comunitatea. c)      Activităţi propuse în ordinea în care se vor desfăşura: Pregătirea proiectului; „Biserica din comunitatea mea” – Lansarea proiectului; ,,Din istoria noastră”; „Un mărţişor pentru un zambet”; “Postul Pastelui”- mapă tematică cu retete culinare;  „Ne unim cu Hristos”- Sfintele Taine ale Spovedaniei si Impartasaniei;  „Dăruim din inimă”  – actiune filantropica; „Ne mândrim cu ei”; „E ziua ta, copile!”; „Impreuna pentru comunitate”Închiderea proiectului, evaluarea internă şi raportare. d)     Descrierea activitatii finale. Dupa prelucrarea materialelor primite de la participanti se va amenaja în incinta Biserici „Sfanta Treime” si la Şcoala Gimnaziala Nr 280 o expozitie cu fotografiile din activităţi, produsele realizate de elevii, iar din impresiile participantilor se va  realiza revista proiectului. e)      Parteneri implicaţi: Primaria sectorului 5, Primaria Municipiului Bucuresti, Prosper Center, Consiliul parohial al Parohiei Sfânta Treime Ghencea.

  1. PREZENTAREA PROIECTULUI

D.1. ARGUMENT       Biserica, scoala, familia şi comunitatea sunt datoare să formeze comportamente adecvate de integrare şi adaptare socială a copiilor.             Comunitatea locală se confruntă cu un accentuat decalaj între valorile dintre generaţii şi cu faptul că nu sunt cunoscute şi valorificate elementele culturale care ar putea asigura o punte dintre generaţii. Urmărind să educăm copiii în spiritul valorilor moral-religioase „iubirea de aproape”, „împlinirea de fapte bune”, respectarea părinţilor şi a bătrânilor”, în special educarea în sensul omeniei, a generozităţii, receptivităţii la durerile şi bucuriile celor din jur, am iniţiat proiectul educaţional „Sfânta Euharistie – izvor de milostenie”.   D.2. SCOPUL PROIECTULUI       Sprijinirea persoanelor cu nevoi materiale sau sociale speciale, prin implicarea elevilor în acţiuni de caritate, cu scopul formării şi dezvoltării de capacităţi şi atitudini menite să contribuie la optimizarea dezvoltării personale a elevilor. Formarea dorinţei de a dărui material şi spiritual, precum şi trairea cu bucurie sinceră a momentelor de dăruire.   D.3. OBIECTIVELE SPECIFICE PROIECTULUI       cultivarea spiritului de participare la Sfintele slujbe;       organizarea unor activităţi educative privind tradiţiile şi obiceiurile românilor legate de marile sărbători religioase, desfăşurate la sediul parohiei;       dezvoltarea abilităţilor de a interacţiona şi empatiza în acţiuni de întrajutorare şi valorizare a semenilor;       educarea atitudinii de atenţie şi respect pentru vârstnici;       realizarea lucrărilor practice şi artistice precum şi a lucrărilor plastice cu scopul de a fi dăruite;       antrenarea calităţilor artistice în vederea prezentării unor mini – spectacole cu scop umanitar;   D.4.  BENEFICIARII PROIECTULUI (Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul)    Lista grupurilor ţintă şi numărul estimat de beneficiari direcţi şi indirecţi.       Direct: 25 de elevi din   Scoala Gimnaziala Nr 280  care doresc sa se implice ca voluntari in actiuni caritabile de scurta sau lunga durata;       Indirect: părinţii, comunitatea;   D.5. PERIOADA DE IMPLEMENTARE A  PROIECTULUI Durata de desfăşurare: 6 luni –data începerii: 01.01. 2014  şi data finalizării: 31.06.2014   D.6. DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR       a)  Activitatea nr 1             b)  Titlul activităţii: „Biserica din comunitatea mea” – lansarea proiectului       c)  Data/perioada de desfăşurare: ianuarie 2014       d)  Participanţi: membrii echipei de proiect       e)  Parteneri: Consiliul parohial, Comitetul de femei f)  Descrierea activităţii: Membrii echipei de proiect se întâlnesc pentru  analiza proiectului,           stabilirea responsabilitâţilor şi planificarea activităţilor pe luni şi date certe. Se  vor  organiza             întâlniri cu elevii şi cu părinţii unde se vor prezenta scopul şi obiectivele proiectului,           principalele activităţi  şi rezultatele aşteptate. Se vor realiza postere şi pliante de           popularizarea  acţiunii.       g)  Responsabili: coordonatorii de proiect       i)   Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea       j)   Modalităţi de monitorizare şi evaluare: realizarea documentaţiei proiectului         a)  Activitatea nr 2       b)  Titlul activităţii: ,,Din istoria noastră”       c)  Data/perioada de desfăşurare: februarie 2014       d)  Participanţi: 25 de copii       e)  Parteneri: Consiliul parohial,       f)  Descrierea activităţii: realizarea unui portofoliu ce va cuprinde date din istoria parohiei si          elemente de istorie locală. Prezentarea acestora în cadrul unei activitati catehetice.       g)  Responsabili: coordonatorii de proiect din scoli       i)   Beneficiari: comunitatea       j)  Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, filme, portofolii        a)  Activitatea nr 3       b)  Titlul activităţii: „Un mărţişor pentru un zambet”       c)  Data/perioada de desfăşurare: 1-8 martie 2014       d)  Participanţi: 25 de copii        e)  Parteneri: Comitetul de femei, Prosper Center    f) Descrierea activităţii: Dupa Sfanta Liturghie copiii vor oferi mărţişoare si flori doamnelor aflate in biserica, sperand ca gestul lor sa fie primit cu caldura si sa aduca un zambet. g)  Responsabili: coordonatorii de proiect       i)   Beneficiari:  120 de femei care participa la Sfanta Liturghie       j)  Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, filme         a)  Activitatea nr 4       b)  Titlul activităţii: “Postul Pastelui”- mapă tematică cu retete culinare       c)  Data/perioada de desfăşurare: martie -aprilie 2014       d)  Participanţi: 25 de copii si 25 de mame.       e)  Parteneri: Comitetul de femei    f) Descrierea activităţii: Copiii impreuna cu mamele sau bunicile vor prepara prajituri si alte produse de post, pe care in Duminica Floriilor le vor aduce la biserica pentru a fi impartite dupa Sfanta Liturghie. Cele mai interesante si originale retete culinare vor fi scrise si vor intra in componenta mapei tematice. g)  Responsabili: coordonatorii de proiect       i)   Beneficiari: comunitatea       j)  Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, mapa cu retete         a)  Activitatea nr 5       b)  Titlul activităţii:Ne unim cu Hristos”- Sfintele Taine ale Spovedaniei si Impartasaniei       c)  Data/perioada de desfăşurare: aprilie 2014       d)  Participanţi: 25 de copii.       e)  Parteneri:    f) Descrierea activităţii: Pentru a se dezvolta si a creste in viata duhovniceasca copiii vor participa la cateheze care au ca tema Sfintele Taine. Dupa ce au inteles necesitatea pregatirii  in apropierea sarbatorii Invierii Domnului ei se vor spovedii si impartasii. g)  Responsabili: coordonatorii de proiect din scoli       i)   Beneficiari: familiile copiilor, comunitatea       j) Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, fisele catehezelor             a)  Activitatea nr 6       b)  Titlul activităţii:Inmultirea darurilor”      c)  Data/perioada de desfăşurare: 19 aprilie 2014       d)  Participanţi: 70 de copii.       e)  Parteneri: Consiliul Parohial    f) Descrierea activităţii: In dimineata din sambata Pastelui copiii vor ajuta, fiecare dupa puterile sale, la pregatirile pentru sarbatoarea Invierii Domnului. Impreuna cu enoriasi ai bisericii vor ajuta sa puna painea sfintita in cele 10000 de  pungute, ce vor fi daruite in noaptea de Pasti credinciosilor care participa la slujba Invierii. g)  Responsabili: coordonatorii de proiect       i)   Beneficiari: comunitatea parohiala       j) Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, listele de prezenta                a)  Activitatea nr 7       b)  Titlul activităţii: „Dăruim din inimă”         c)  Data/perioada de desfăşurare: aprilie 2014       d) Paticipanţi: 25 de elevi       e)  Parteneri: Prosper Center    f) Descrierea activităţii: Mobilizarea elevilor şi cadrelor didactice printr-o campanie de informare asupra situaţiei persoanelor defavorizate şi colectarea de diverse obiecte constând în: jucării, cărţi, rechizite, haine, fructe şi dulciuri cu ocazia sărbătorilor pascale. Selectarea donaţiilor pe  categorii şi ambalarea lor în  pachete ţinând cont de următoarele criterii: vârstă şi gen.   g)  Responsabili: coordonatorii de proiect i)  Beneficiari: 28 de persoane vârstnice si 40 de copii  cu posibilitati reduse.      j) Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, postere si pliante de informare, listele de donaţii         a)  Activitatea nr. 8       b)  Titlul activităţii: „Ne mândrim cu ei”       c)  Data/perioada de desfăşurare:   mai 2014       d)  Participanţi: 25 de elevii       e)  Parteneri: Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor f) Descrierea activităţii: Participare la Sf Liturghie si vizitarea sediului Oficiului Naţional pentru Cultul Eroilor pentru  a cunoaste mai multe date despre cultul eroilor la români şi despre istoricul Castelului Ţepeş. De asemenea întâlnire cu veteranii de război si depunere de flori la Mormantul Ostasului Necunoscut din Parcul Carol. Realizarea unor creaţii literare, desene, colaje pe tema proiectului.       g)  Responsabili: coordonatorii de proiect       i)   Beneficiari:  comunitatea, elevi, părinţi      j)  Modalităţi de monitorizare şi evaluare: Redactarea unui jurnal de impresii, fotografii,           a)  Activitatea nr 9       b)  Titlul activităţii: .„E ziua ta, copile!”       c)  Data/perioada de desfăşurare: 1 iunie 2014       d)  Participanţi: 25 de copii       e)  Parteneri: Primaria Sectorului 5, Prosper Center, Fabiola Turism       f) Descrierea: Copiii  implicati in proiect vor merge intr-o excursie de o zi la manastiri si alte          obiective turistice  din imprejurimile Bucurestilor.  In acest fel vor participa la activităţi            recreativ-sociale cu ocazia Zilei Internationale a Copilului.        g)  Responsabili:coordonatorii de proiect       i)   Beneficiari: 25 de copii din familii cu posibilitati materiale si financiare reduse       j) Modalităţi de monitorizare şi evaluare: fotografii, liste de prezenta         a)  Activitatea nr 10       b)  Titlul activităţii: „Impreuna pentru comunitate”- Închiderea proiectului, evaluarea        internă şi raportare       c)  Data/perioada de desfăşurare:  9 iunie 2014       d)  Participanţi: 25 de elevi      e)  Parteneri: Consiliul parohial, Comitetul de femei f) Descrierea activităţii: Dupa Sfanta Liturghie, prilejuita de hramul Bisericii are loc festivitatea de inchidere a proiectului. Se va amenaja în incinta şcoli, la Biserica „Sfanta Treime” un panou cu          fotografiile din activităţi. Prelucrarea materialului pentru a realiza revista proiectului. Pe pagina de web a Bisericii si şcolii se vor promova rezultatele activităţilor. Evaluarea internă, tehnică şi financiară a proiectului. Se va urmări modul de realizare a activităţilor, a obiectivelor propuse, se vor sublinia aspectele pozitive şi negative ale proiectului întocmindu-se în final un raport narativ şi financiar. Evaluarea tehnică a proiectului se va face pe baza indicatorilor, iar pentru evaluarea            financiară se vor monitoriza cheltuielile, în baza documentelor.       g)  Responsabili: coordonatorul de proiect, asistenţii şi responsabilul financiar       i)   Beneficiari: comunitatea             j)   Modalităţi de monitorizare şi evaluare: Raport de evaluare finală, raport de activitate, CD        cu fotografii, prezentare ppt, portofoliul final

 

Diagrama activitatilor  

Activităţi

Ian

2014

Feb

2014

Martie

2014

Martie- aprilie

2014

Aprilie

2014

Mai 2014

Iunie

2014

Pregătirea proiectului

X

„Biserica din comunitatea mea” – lansarea proiectului

X

„Din istoria noastră”

X

Un mărţişor pentru un zambet”

X

“Postul Pastelui”- mapă tematică cu retete culinare

X

Ne unim cu Hristos”- Sfintele Taine ale Spovedaniei si Impartasaniei

X

Inmultirea darurilor”

X

„Dăruim din inimă”

X

„Ne mândrim cu ei”

X

„E ziua ta, copile!” X
Închiderea proiectului X

D.7. DESCRIEREA REZULTATELOR AŞTEPTATE CA URMARE A IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI       – 28 de persoane vârstnice vor beneficia de ajutor       – 40 de copii cu posibiltati reduse vor primi pachete cu haine, jucarii, rechizite, carti etc.       – 25 de elevi vor fi implicati in activitati de voluntariat;       – 3 cadre didactice vor fi implicate în identificarea şi rezolvarea problemelor comunităţii;             – Realizarea unui ziar cu impresiile participantilor la proiect şi a unui album cu fotografii.        D.8.  MODALITĂŢI DE MONITORIZARE ŞI EVALUARE A EFECTELOR PROIECTULUI:                         Evaluare şi instrumente de evaluare:

  1. Evaluare internă: se va face în urma fiecărei întâlniri, în urma fiecărei activităţi comune. Rezultate concrete din timpul activităţilor desfăşurate: portofoliu ce va cuprinde: fotografii din timpul întâlnirilor; date culese de la bătrâni: poveşti, întâmplări, articole etc. Evaluarea proiectului se va efectua de către coordonatorul de proiect împreună cu echipa care va implementa acest proiect. De asemenea, fiecare activitate va fi evaluată de către cadrele didactice implicate, pe baza indicatorilor de evaluare prestabiliţi: discuţii cu elevii, părinţii şi cadrele didactice din şcoală.

INDICATORI

SURSE DE VERIFICARE
–          gradul de implicare al copiilor si parintilor;-          nr. copiilor prezenţi la activităţi-          nr. de pliante, CD-uri distribuite etc-          gradul de realizare a obiectivelor propuse. Listele participanţi; Listele de donaţiiFişa de observare a gradului de activizareListe de prezenţă, Portofoliu de evaluare a activităţii copiilor. Materialele realizate în cadrul activităţilor Raport de evaluare finală. Raport de activitate

 

  1. Evaluare externă – va viza măsurarea efectului asupra grupului ţintă:
    • Elevii sunt interesaţi în aplicarea proiectelor.
    • Părinţii sunt implicaţi în problemele comunităţii, alături de elevi;
    • Şcoala are rezultate mai bune în ceea ce priveşte educaţia elevilor.D.9. Sustenabilitatea proiectuluiDezvoltarea şi continuarea ulterioară a proiectului prin autofinanţare sau prin atragerea de noi parteneri sunt perfect viabile deoarece colaborăm foarte bine cu Comitetul de părinţi, cu   Primăria, cu agenţii economici locali şi există din ce în ce mai mulţi profesori şi elevi            disponibili să se implice în atragerea de fonduri extrabugetare prin activităţi extracurriculare Posibilitatea continuării acţiunilor iniţiate şi pe viitor.   D.10. Diseminarea proiectului – în şedinţele Consiliul Parohial, Comitetului de femei; – articol în ziarul şcolii             – expozitie de fotografii din activităţile realizate; – revista proiectului; – site-urile Bisericii si şcolilor; – site –urile partenerilor.
  1. BUGETUL PROIECTULUI

RESURSE

  1. umane – Consiliul parohial, elevi, părinţii elevilor, cadre didactice;
  2. materiale–  echipamente: laptop, aparat foto/video, copiator. consumabile, CD, hârtie copiator,  mape, folii, pixuri, cadouri pentru vârsnici;
  3. procedurale – participare la Sfanta Liturghie, dezbaterea, vizite, activitati practice in echipa, lucrari individuale si colective;
  4. finaciare – donatii, sposorizarii.

Lasa un comentariu

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.